The ISETC24 Organizing Committee invites you to attend the 16th International Symposium on Electronics and Telecommunications, Timisoara, Romania in November 7-8, 2024

Anunțuri avizier

Biblioteca UPT a găzduit vineri, 20 iunie 2025, cea de-a XI-a ediție a Concursului Studențesc Interactive Digital Media Student Contest 2025 (IDMSC 2025), organizat, în format hibrid, de Universitatea Politehnica Timișoara, prin Centrul Multimedia și Departamentul ID/IFR și Educație digitală. Evenimentul a reunit studenți la nivel de licență, master și doctorat de la mai multe universități din țară, dar și din străinătate, de la instituții de învățământ superior partenere în cadrul alianței E³UDRES².

 Concursul studențesc, devenit deja tradițional, are ca principal obiectiv stimularea creativității și a spiritului de competiție în domeniul multimedia. Studenții au avut ocazia să își prezinte cele mai interesante proiecte, dar și să interacționeze direct cu reprezentanți ai mediului economic, posibili angajatori ai participanților. Juriul a fost format din specialiști din universitate și din companiile care oferă premiile.

 În deschiderea evenimentului, rectorul Universității Politehnica Timișoara, conf.univ.dr.ing. Florin Drăgan, a mulțumit reprezentanților companiilor, care și-au făcut timp pentru a susține această competiție, subliniind și oportunitatea pe care participanții o au, de a fi evaluați direct de către posibilii angajatori, prof.univ.dr.ing. Radu Vasiu, inițiatorul concursului, a vorbit despre tradiția acestuia în UPT, prof.univ.dr.ing. Cătălin Căleanu, decanul Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologii Informaționale, i-a felicitat pe studenți pentru munca depusă, iar Andrei-Sebastian Nicula, câștigătorul de anul trecut, i-a încurajat pe participanții din acest an.

 Au urmat prezentările firmelor partenere, a celor mai noi proiecte pe care le derulează, iar reprezentanții acestora au subliniat și faptul că susținerea universităților în organizatarea unor competiții de acest gen este reciproc avantajoasă, iar ideile provenite din astfel de competiții sunt o sursă de inspirație și pentru companii.

 Ulterior au urmat prezentările proiectelor studențești, individual sau pe echipe, pe cele șase secțiuni ale concursului:

 Dezvoltare Web - în care competitorii și-au demonstrat abilitățile tehnice de dezvoltare a unei aplicații web, pe o temă de actualitate;

Dezvoltare pentru Dispozitive Mobile - aplicații mobile care utilizează orice arhitectură de calcul (stand-alone, client-server, peer-to-peer, etc), inclusiv aplicații de realitate augmentată și virtuală;

Design Grafic și Producție Audio-Video - design și grafică publicitară aparținând unuia din următoarele genuri de producții audio-video: videoclipuri, spoturi publicitare, generice/promo/trailer, animații video, materiale video, timelapse, efecte speciale;

Internet of Things - prototipuri și concepte de sisteme și dispozitive informatice interconectate, care colectează date și comunică între ele în moduri complexe, de multe ori fără intervenția omului;

eXtended Reality - aplicații AR/VR/XR/MR – Realitate virtuală (VR), realitate augmentată (AR) și realitate mixtă (MR), realizate în diverse tehnologii imersive dedicate;

Patrimoniu digital - aplicații digitale (web, mobile, AR/VR/XR) care promovează patrimoniul cultural/artistic/științific.

În urma jurizării proiectelor prezentate de studenți, câștigătorii secțiunilor ediției 2025 a concursului Interactive Digital Media Student Contest sunt următorii:

       

Dezvoltare Web - proiectul PaletteLab, prezentat de masteranda Ana-Maria-Andreea Căiniceanu de la ETcTI, UPT, o aplicație web inteligentă, concepută pentru corecții de culoare, care generează palete de culori în trei tipuri de conversii, pentru web, digital și print, și proiectul BurnoutGuard - Sistem Inteligent de Detecție a Epuizării Profesionale, un proiect  prezentat de Sandra Nemoianu (masterandă, Universitatea Aurel Vlaicu, Arad) & Adile Nemoianu (doctorand, MPT, UPT), o aplicație inteligentă, concepută pentru a detecta și preveni epuizarea profesională, oferind recomandări personalizate și calculând nivelul optim de pauze și ore de lucru pentru a menține echilibrul și bunăstarea angajaților.

 

Internet of Things - Sistemul Automatizat de Reciclare, prezentat de studenta Alexandrina Tudosiev de la Automatică și Calculatoare, UPT, un tomberon inteligent care simplifică procesul de reciclare! Utilizatorii pot introduce până la patru tipuri de deșeuri, iar sistemul, echipat cu senzori, detectează automat tipul de deșeu și rotește tomberoanele interne pentru colectarea corespunzătoare.

Dezvoltare pentru Dispozitive Mobile - proiectul Krizzle, o aplicație prin care poți organiza interactiv diferite liste, de la jocuri, cumpărături, proiecte, prezentat online de studenta Noëlle Jamöck și dezvoltat de Noëlle, împreună cu Michaela Topalovic, Marco Hubert, Stefanie Plankensteiner & Seonghyeon Kim de la Universitatea de Științe Aplicate din St. Pölten, Austria.

eXtended Reality - BellLabs VR Expo, un proiect prezentat de masterandul Cătălin Savoiu de la Tehnologii Multimedia, ETcTI, UPT, care a integrat clădirea Nokia, unde se află Muzeul de Telefoane, fiecare aparat din muzeu fiind scanat 3D și inclus în aplicație, oferind o reproducere digitală detaliată.

Patrimoniu digital - proiectul „Nostalgia” – An Augmented Reality App for Cultural Heritage & Tourism, o aplicație care schimbă complet modul în care învățăm despre patrimoniul cultural, permițând utilizatorilor să exploreze 14 categorii de minuni ale lumii, de la "ancient wonders" la "modern wonders", într-un mod complet imersiv, în care pot vedea monumentele în Realitate Augmentată (AR), atât în forma lor actuală, cât și așa cum arătau acum mii de ani, proiect prezentat de masteranda Loretta-Briana Bocșa de la Software Engineering, AC, UPT.

Design Grafic și Producție Audio-Video - proiectul Enigma, o producție video captivantă, inspirată din viața reală, o experiență vizuală și auditivă memorabilă, prezentat de studenții Andi-Octavian Bivolaru, Ion Geru & Cosmin Maroiu de la Tehnologii Multimedia, ETcTI, UPT.

Marele Premiu al competiției din acest an a fost cucerit de studentul Alexandru-Mihai Zvîncă, de la Automatică și Calculatoare, UPT, care a prezentat TreeHelper – Wood Transport Authorization and Monitoring System, un sistem de monitorizare a transporturilor de lemn care utilizează camere amplasate pe drumurile forestiere care detectează camioanele cu lemn. Sistemul identifică automat plăcuțele de înmatriculare, iar dacă transportul este considerat ilegal, printr-o verificare într-o bază de date, autoritățile sunt alertate instantaneu printr-un SMS.

Perioada examenelor pentru master este 26 - 30.05.2025 iar pentru licență este 11 - 17.06.2025

Studentii din anii terminali, care doresc să beneficieze de a 4-a prezentare, vor trimite un email pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. în acest sens, în care să se specifice cele 2 discipline, indiferent de semestru, împreună cu dovada plății, până la data de 26.05.2025 - masterul și 06.06.2025 - licența
 
SE APROBĂ DOAR  CERERILE ÎN CARE DISCIPLINELE SOLICITATE AU ACTIVITATEA PROMOVATĂ și dovada plătii de 250 lei/fiecare disciplină!

În data de 10.06.2025 se va posta planificarea examenelor la licență. Zilele in care se vor sustine examenele sunt 13.06.2025 si 16.06.2025. 

Studenții masteranzi vor primi planificarea prin e-mail.

 

Taxa se plateste in contul:

Universitatea Politehnica Timişoara Cod FISCAL: 4269282 Cont IBAN: RO 90 BACX 000000301782 5061

* La rubrica observații, pe ordinul de plata pentru taxa propriu-zisă, se vor specifica următoarele: numele şi prenumele, CNP; facultatea şi anul de studiu; numele disciplinei pentru care se plăteşte

Pentru anul universitar în curs, 2024-2025, conform metodologiei aprobate de Senatul UPT, prin HS nr. 28 din 25.04.2013, trebuie organizată procedura prin care activitatea de voluntariat din cadrul UPT este recunoscută și răsplătită prin acordarea a două credite de voluntariat.

Calendarul propus și documentele necesare se regăsesc aici.

Începând din 04.06.2025 până în 12.06.2025 puteți trimite către adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. documentele necesare pentru obținerea celor 2 credite de voluntariat.

Creditele de voluntariat sunt suplimentare creditelor de studiu și nu pot fi echivalate cu acestea.

Documentele pe care trebuie să le includeți sunt următoarele:

  • Scrisoare de recomandare din partea conducătorului organizației de voluntariat;

  • Scrisoare de recomandare din partea unui coordonator de activitate;

  • Raport de activitate pentru anul 2024-2025 (Anexa 1 din metodologie);

  • Câte o imagine pentru cel puțin 4 activități de voluntariat;

  • Copii după diplomele obținute în urma activității de voluntariat (dacă este cazul).

  • Curriculum Vitae;

Odată ce ați trimis dosarul, o să trebuiască să participați la un interviu online în datele de 16-17.06.2025.

Lista studentilor care au depus cerere pentru obținerea unui loc de tabără - în ordinea punctajului

Lista studentilor care au depus cerere pentru obținerea unui loc de tabără - după contestatii

Procedura de alocare a puntajului la nivel de UPT

Anunt si Calendar

 

Comisia de selecție:

Presedinte: Prof.dr.ing. Cătălin Căleanu,

Membru din partea studenților consilieri: Stud. Alesandro Mirel Tănase

Membru din partea Ligii ETc: Stud. Stelian-Alexandru Iordaiche

 

Comisia de contestații:

Presedinte: Conf.dr.ing. Raul Ionel,

Membru din partea studenților consilieri: Stud. Cristina Ionela Vladu

Membru din partea Ligii ETc: Stud. Răzvan Bogdan Krișan

 

Metodologie

Serviciul Român de Informații desfășoară în această perioadă un proces de selecție pentru pozițiile de ofițer operativ și ofițer analist.

📌 Detaliile complete privind condițiile și etapele selecției se regăsesc în documentul de aici.

🔍 Sunt invitați să aplice studenții din anul terminal de licență, precum și studenții de la programele de masterat.

📄 Cei interesați pot aplica prin completarea formularului disponibil la adresa:
👉 https://sri.ro/aplica

Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București  împreună cu compania Honeywell Romania a lansat competiția de proiecte TECHALLENGE 2025, care vizează Tehnologiile viitorului în “Smart City” şi Industria 4.0. Competiția se adresează elevilor si studenților (https://techallenge.upb.ro/).
 
    Proiectele trebuie să abordeze subiecte referitoare la următoarele domenii:
  • Energii regenerabile/sustenabilitate;
  • Eficienţă energetică;
  • Clădiri inteligente;
  • Siguranţă şi securitate;
  • Trafic (monitorizare inteligenta şi eficientizare în trafic urban);
  • Agricultură urbană;
  • Folosirea de tehnologii de tip IA, IoT, Big data & Analytics şi interconectarea sistemelor utilizate în industrie;
  • Mobilitate inteligentă / fără pilot (aeriană sau acvatică)
  • Securitate cibernetică în mediul industrial.
Termenul de înscriere este 26.06.2025.

 

Studenții și absolvenții Universității Politehnica Timișoara sunt invitați să participe la programul strategic „START-UP NATION – ROMÂNIA”, ediția 2024-2025, o inițiativă națională dedicată susținerii antreprenorilor români și facilitării accesului tinerilor la finanțare nerambursabilă.

 Dacă ai o idee și îți dorești să o transformi în realitate, acest program îți oferă cursuri de formare antreprenorială complet gratuite, iar după absolvirea acestora, poți accesa o finanțare de până la 250.000 lei pentru a-ți înființa propria afacere.

 START-UP NATION se află la a patra ediție și oferă finanțări externe nerambursabile în valoare de aproximativ 450 de milioane de euro, prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, în baza Ordonanței nr. 29 din 8 august 2024.

 Ce trebuie să știi despre ediția 2024-2025?

În 2025 a fost lansată a doua etapă a programului, dedicată înscrierii grupului țintă la cursurile antreprenoriale. Absolvenții acestor cursuri pot obține finanțare pentru înființarea și dezvoltarea unei afaceri într-unul dintre sectoarele eligibile în cadrul proiectului. Prima etapă, începută în septembrie 2024, a presupus înregistrarea pe platforma electronică a furnizorilor de cursuri de formare profesională.

 Noutăți importante pentru această ediție:

  • Participarea la cursurile antreprenoriale reprezintă o condiție de eligibilitate;
  • Poți primi până la 250.000 lei/IMM, acoperind cel mult 90% din valoarea cheltuielilor eligibile din cadrul proiectelor ce urmează a fi depuse, cu obligația creării a minimum două locuri de muncă.

 Cum este organizat programul?

„START-UP NATION” este structurat pe doi piloni:

Pilonul I – dedicat activării potențialului antreprenorial al tinerilor, cu un buget de 295.750.000 euro, are ca grup țintă eligibil tinerii sub 30 de ani și se adresează atât regiunilor mai puțin dezvoltate, cât și regiunii București-Ilfov;

Pilonul II – oferă sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă, cu un buget de 150.435.295 euro. În acest pilon, din grupul țintă eligibil fac parte persoanele care se încadrează în una din următoarele categorii: tinerii cu vârsta cuprinsă între 30 de ani și 35 de ani neîmpliniți, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, șomerii, șomerii de lungă durată, persoanele inactive sau persoanele din grupurile dezavantajate de piața muncii. Regiunea București-Ilfov este exclusă de la finanțare din acest pilon, având în vedere că se adresează doar regiunilor mai puțin dezvoltate.

În urma atingerii numărului maxim de persoane eligibile înscrise, înscrierile în cadrul Pilonului II – Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă au fost închise.

 Când și cum te poți înscrie?

Începând cu 15 aprilie 2025, te poți înscrie la cursurile gratuite de competențe antreprenoriale prin platforma online dedicată.  Acolo ai posibilitatea de a selecta furnizorul de formare profesională și de a alege modul de desfășurare al cursului: fie în format online, fie în format fizic, în una din locațiile puse la dispoziție de organizatori.

Cursurile se vor desfășura pe durata a 4 luni calendaristice, iar la finalizarea acestora vei primi o adeverință/certificat de absolvire. În urma obținerii acestui document, dacă intenționezi să aplici pentru finanțare prin programul Start-Up Nation, vei avea obligația de a înființa și înregistra o societate la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC).

 Pentru întrebări sau informații suplimentare, poți accesa site-ul oficial al Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) sau apela numărul de telefon 021 9059, special creat pentru a răspunde întrebărilor specifice.

 Pentru a afla mai multe informații, accesează linkul de mai jos https://www.imm.gov.ro/start-up-nation-2024/
Programul este derulat exclusiv online, pe platforma https://minimis.imm.gov.ro/login