The ISETC24 Organizing Committee invites you to attend the 16th International Symposium on Electronics and Telecommunications, Timisoara, Romania in November 7-8, 2024

Anunțuri avizier

Pentru anul universitar în curs, 2024-2025, conform metodologiei aprobate de Senatul UPT, prin HS nr. 28 din 25.04.2013, trebuie organizată procedura prin care activitatea de voluntariat din cadrul UPT este recunoscută și răsplătită prin acordarea a două credite de voluntariat.

Calendarul propus și documentele necesare se regăsesc aici.

Începând din 04.06.2025 până în 12.06.2025 puteți trimite către adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. documentele necesare pentru obținerea celor 2 credite de voluntariat.

Creditele de voluntariat sunt suplimentare creditelor de studiu și nu pot fi echivalate cu acestea.

Documentele pe care trebuie să le includeți sunt următoarele:

  • Scrisoare de recomandare din partea conducătorului organizației de voluntariat;

  • Scrisoare de recomandare din partea unui coordonator de activitate;

  • Raport de activitate pentru anul 2024-2025 (Anexa 1 din metodologie);

  • Câte o imagine pentru cel puțin 4 activități de voluntariat;

  • Copii după diplomele obținute în urma activității de voluntariat (dacă este cazul).

  • Curriculum Vitae;

Odată ce ați trimis dosarul, o să trebuiască să participați la un interviu online în datele de 16-17.06.2025.

Lista studentilor care au depus cerere pentru obținerea unui loc de tabără - în ordinea punctajului

Procedura de alocare a puntajului la nivel de UPT

Anunt si Calendar

 

Comisia de selecție:

Presedinte: Prof.dr.ing. Cătălin Căleanu,

Membru din partea studenților consilieri: Stud. Alesandro Mirel Tănase

Membru din partea Ligii ETc: Stud. Stelian-Alexandru Iordaiche

 

Comisia de contestații:

Presedinte: Conf.dr.ing. Raul Ionel,

Membru din partea studenților consilieri: Stud. Cristina Ionela Vladu

Membru din partea Ligii ETc: Stud. Răzvan Bogdan Krișan

 

Metodologie

Serviciul Român de Informații desfășoară în această perioadă un proces de selecție pentru pozițiile de ofițer operativ și ofițer analist.

📌 Detaliile complete privind condițiile și etapele selecției se regăsesc în documentul de aici.

🔍 Sunt invitați să aplice studenții din anul terminal de licență, precum și studenții de la programele de masterat.

📄 Cei interesați pot aplica prin completarea formularului disponibil la adresa:
👉 https://sri.ro/aplica

Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București  împreună cu compania Honeywell Romania a lansat competiția de proiecte TECHALLENGE 2025, care vizează Tehnologiile viitorului în “Smart City” şi Industria 4.0. Competiția se adresează elevilor si studenților (https://techallenge.upb.ro/).
 
    Proiectele trebuie să abordeze subiecte referitoare la următoarele domenii:
  • Energii regenerabile/sustenabilitate;
  • Eficienţă energetică;
  • Clădiri inteligente;
  • Siguranţă şi securitate;
  • Trafic (monitorizare inteligenta şi eficientizare în trafic urban);
  • Agricultură urbană;
  • Folosirea de tehnologii de tip IA, IoT, Big data & Analytics şi interconectarea sistemelor utilizate în industrie;
  • Mobilitate inteligentă / fără pilot (aeriană sau acvatică)
  • Securitate cibernetică în mediul industrial.
Termenul de înscriere este 26.06.2025.

 

Studenții și absolvenții Universității Politehnica Timișoara sunt invitați să participe la programul strategic „START-UP NATION – ROMÂNIA”, ediția 2024-2025, o inițiativă națională dedicată susținerii antreprenorilor români și facilitării accesului tinerilor la finanțare nerambursabilă.

 Dacă ai o idee și îți dorești să o transformi în realitate, acest program îți oferă cursuri de formare antreprenorială complet gratuite, iar după absolvirea acestora, poți accesa o finanțare de până la 250.000 lei pentru a-ți înființa propria afacere.

 START-UP NATION se află la a patra ediție și oferă finanțări externe nerambursabile în valoare de aproximativ 450 de milioane de euro, prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, în baza Ordonanței nr. 29 din 8 august 2024.

 Ce trebuie să știi despre ediția 2024-2025?

În 2025 a fost lansată a doua etapă a programului, dedicată înscrierii grupului țintă la cursurile antreprenoriale. Absolvenții acestor cursuri pot obține finanțare pentru înființarea și dezvoltarea unei afaceri într-unul dintre sectoarele eligibile în cadrul proiectului. Prima etapă, începută în septembrie 2024, a presupus înregistrarea pe platforma electronică a furnizorilor de cursuri de formare profesională.

 Noutăți importante pentru această ediție:

  • Participarea la cursurile antreprenoriale reprezintă o condiție de eligibilitate;
  • Poți primi până la 250.000 lei/IMM, acoperind cel mult 90% din valoarea cheltuielilor eligibile din cadrul proiectelor ce urmează a fi depuse, cu obligația creării a minimum două locuri de muncă.

 Cum este organizat programul?

„START-UP NATION” este structurat pe doi piloni:

Pilonul I – dedicat activării potențialului antreprenorial al tinerilor, cu un buget de 295.750.000 euro, are ca grup țintă eligibil tinerii sub 30 de ani și se adresează atât regiunilor mai puțin dezvoltate, cât și regiunii București-Ilfov;

Pilonul II – oferă sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă, cu un buget de 150.435.295 euro. În acest pilon, din grupul țintă eligibil fac parte persoanele care se încadrează în una din următoarele categorii: tinerii cu vârsta cuprinsă între 30 de ani și 35 de ani neîmpliniți, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, șomerii, șomerii de lungă durată, persoanele inactive sau persoanele din grupurile dezavantajate de piața muncii. Regiunea București-Ilfov este exclusă de la finanțare din acest pilon, având în vedere că se adresează doar regiunilor mai puțin dezvoltate.

În urma atingerii numărului maxim de persoane eligibile înscrise, înscrierile în cadrul Pilonului II – Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă au fost închise.

 Când și cum te poți înscrie?

Începând cu 15 aprilie 2025, te poți înscrie la cursurile gratuite de competențe antreprenoriale prin platforma online dedicată.  Acolo ai posibilitatea de a selecta furnizorul de formare profesională și de a alege modul de desfășurare al cursului: fie în format online, fie în format fizic, în una din locațiile puse la dispoziție de organizatori.

Cursurile se vor desfășura pe durata a 4 luni calendaristice, iar la finalizarea acestora vei primi o adeverință/certificat de absolvire. În urma obținerii acestui document, dacă intenționezi să aplici pentru finanțare prin programul Start-Up Nation, vei avea obligația de a înființa și înregistra o societate la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC).

 Pentru întrebări sau informații suplimentare, poți accesa site-ul oficial al Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) sau apela numărul de telefon 021 9059, special creat pentru a răspunde întrebărilor specifice.

 Pentru a afla mai multe informații, accesează linkul de mai jos https://www.imm.gov.ro/start-up-nation-2024/
Programul este derulat exclusiv online, pe platforma https://minimis.imm.gov.ro/login

Perioada examenelor pentru master este 26 - 30.05.2025 iar pentru licență este 11 - 17.06.2025

Studentii din anii terminali, care doresc să beneficieze de a 4-a prezentare, vor trimite un email pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. în acest sens, în care să se specifice cele 2 discipline, indiferent de semestru, împreună cu dovada plății, până la data de 26.05.2024 - masterul și 06.06.2025 - licența
 
SE APROBĂ DOAR  CERERILE ÎN CARE DISCIPLINELE SOLICITATE AU ACTIVITATEA PROMOVATĂ și dovada plătii de 250 lei/fiecare disciplină!

În data de 10.06.2025 se va posta planificarea examenelor la licență. Zilele in care se vor sustine examenele sunt 13.06.2025 si 16.06.2025. 

Studenții masteranzi vor primi planificarea prin e-mail.

 

Taxa se plateste in contul:

Universitatea Politehnica Timişoara Cod FISCAL: 4269282 Cont IBAN: RO 90 BACX 000000301782 5061

* La rubrica observații, pe ordinul de plata pentru taxa propriu-zisă, se vor specifica următoarele: numele şi prenumele, CNP; facultatea şi anul de studiu; numele disciplinei pentru care se plăteşte

    02 iunie 2025

09.00 - 10.15 – specializarea TST 

10.15 - 10.35 – specializarea TST engleză

10.35 - 11.00 – specializarea TST ID

    03 iunie 2025

09.00 - 10.00 – specializarea EA 

10.00 - 10.20 – Master IRT + ESI

10.20 - 10.40 – Master TM + EB

10.40 - 11.00 – Master AES + CN + iDATA

 

PRECIZĂRI IMPORTANTE:

Absolvenții cărora li s-au solicitat fotografii pentru diplomă și nu le aduc cu 7 zile înainte de înmânarea programată a diplomelor li se vor putea elibera diplomele după data înmânării.

La înmânarea diplomei, absolvenții trebuie să se prezinte cu actul de identitate (carte de identitate sau pașaport valabile), în original.

Absolvenții care au parcurs integral și au promovat modulul psihopedagogic, vor primi și certificatul de absolvire a modulului psihopedagogic.

Persoanele care au împuternicire notarială, trebuie să o prezinte, împreună cu actul de identitate, în original. Aceasta va fi reținută de către universitate.

Recomandat este să aveți un pix asupra dumneavoastră.

În vederea optimizării procedurii, vă rugăm ca înainte de a vă prezenta pentru ridicarea diplomei să completați, online, “Chestionarul absolventului”. Acesta poate fi accesat la adresa: https://forms.office.com/r/Yvr2As0KNG

Timpul estimat de completare este de maxim 2 min.

Cei care nu pot participa la înmânarea diplomelor la datele stabilite, se pot programa după data de 04.06.2025, on-line, la adresa: http://actestudii.upt.ro/ 

Prin programul EURO 200, Ministerul Educației oferă un sprijin financiar pentru achiziționarea de calculatoare pentru studenții care au un venit brut pe membru de familie mai mic sau egal cu 500 de lei.

Depunerea cererilor și dosarelor cu actele doveditoare care să facă posibilă achiziționarea se face până în 16 mai 2025 la CCOC. Informații suplimentare sunt disponibile pe site-ul CCOC (Informații privind achiziționarea de calculatoare prin programul EURO 200 – 2025), unde se află și specificațiile tehnice referitoare la dispozitivele ce pot fi achiziționate și decontate ulterior.

Pentru detalii sau înscriere în program, persoana de contact este Cosmina Mance (Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. / 0256 404762). Dosarele se depun la sediul CCOC UPT, de pe Bulevardul Vasile Pârvan, nr. 2B, sala A001.

Ești student și vrei ca vara aceasta să faci un pas important în cariera ta?
Avem proiecte interesante și mentori dedicați, gata să te ghideze într-o experiență practică din care vei învăța, contribui și evolua. Tot ce trebuie să faci este să alegi ce ți se potrivește!

Aplică până pe 11 mai și alătură-te echipei noastre pentru o vară cu adevărat valoroasă!

Accesează lista completă a oportunităților disponibile și alege-ți rolul preferat!
https://bit.ly/summerpractice2025