The ISETC24 Organizing Committee invites you to attend the 16th International Symposium on Electronics and Telecommunications, Timisoara, Romania in November 7-8, 2024

Anunțuri avizier

 

Studenții și absolvenții Universității Politehnica Timișoara sunt invitați să participe la programul strategic „START-UP NATION – ROMÂNIA”, ediția 2024-2025, o inițiativă națională dedicată susținerii antreprenorilor români și facilitării accesului tinerilor la finanțare nerambursabilă.

 Dacă ai o idee și îți dorești să o transformi în realitate, acest program îți oferă cursuri de formare antreprenorială complet gratuite, iar după absolvirea acestora, poți accesa o finanțare de până la 250.000 lei pentru a-ți înființa propria afacere.

 START-UP NATION se află la a patra ediție și oferă finanțări externe nerambursabile în valoare de aproximativ 450 de milioane de euro, prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, în baza Ordonanței nr. 29 din 8 august 2024.

 Ce trebuie să știi despre ediția 2024-2025?

În 2025 a fost lansată a doua etapă a programului, dedicată înscrierii grupului țintă la cursurile antreprenoriale. Absolvenții acestor cursuri pot obține finanțare pentru înființarea și dezvoltarea unei afaceri într-unul dintre sectoarele eligibile în cadrul proiectului. Prima etapă, începută în septembrie 2024, a presupus înregistrarea pe platforma electronică a furnizorilor de cursuri de formare profesională.

 Noutăți importante pentru această ediție:

  • Participarea la cursurile antreprenoriale reprezintă o condiție de eligibilitate;
  • Poți primi până la 250.000 lei/IMM, acoperind cel mult 90% din valoarea cheltuielilor eligibile din cadrul proiectelor ce urmează a fi depuse, cu obligația creării a minimum două locuri de muncă.

 Cum este organizat programul?

„START-UP NATION” este structurat pe doi piloni:

Pilonul I – dedicat activării potențialului antreprenorial al tinerilor, cu un buget de 295.750.000 euro, are ca grup țintă eligibil tinerii sub 30 de ani și se adresează atât regiunilor mai puțin dezvoltate, cât și regiunii București-Ilfov;

Pilonul II – oferă sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă, cu un buget de 150.435.295 euro. În acest pilon, din grupul țintă eligibil fac parte persoanele care se încadrează în una din următoarele categorii: tinerii cu vârsta cuprinsă între 30 de ani și 35 de ani neîmpliniți, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, șomerii, șomerii de lungă durată, persoanele inactive sau persoanele din grupurile dezavantajate de piața muncii. Regiunea București-Ilfov este exclusă de la finanțare din acest pilon, având în vedere că se adresează doar regiunilor mai puțin dezvoltate.

În urma atingerii numărului maxim de persoane eligibile înscrise, înscrierile în cadrul Pilonului II – Sprijin pentru dezvoltarea antreprenoriatului în rândul persoanelor din grupul țintă au fost închise.

 Când și cum te poți înscrie?

Începând cu 15 aprilie 2025, te poți înscrie la cursurile gratuite de competențe antreprenoriale prin platforma online dedicată.  Acolo ai posibilitatea de a selecta furnizorul de formare profesională și de a alege modul de desfășurare al cursului: fie în format online, fie în format fizic, în una din locațiile puse la dispoziție de organizatori.

Cursurile se vor desfășura pe durata a 4 luni calendaristice, iar la finalizarea acestora vei primi o adeverință/certificat de absolvire. În urma obținerii acestui document, dacă intenționezi să aplici pentru finanțare prin programul Start-Up Nation, vei avea obligația de a înființa și înregistra o societate la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC).

 Pentru întrebări sau informații suplimentare, poți accesa site-ul oficial al Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) sau apela numărul de telefon 021 9059, special creat pentru a răspunde întrebărilor specifice.

 Pentru a afla mai multe informații, accesează linkul de mai jos https://www.imm.gov.ro/start-up-nation-2024/
Programul este derulat exclusiv online, pe platforma https://minimis.imm.gov.ro/login

    02 iunie 2025

09.00 - 10.15 – specializarea TST 

10.15 - 10.35 – specializarea TST engleză

10.35 - 11.00 – specializarea TST ID

    03 iunie 2025

09.00 - 10.00 – specializarea EA 

10.00 - 10.20 – Master IRT + ESI

10.20 - 10.40 – Master TM + EB

10.40 - 11.00 – Master AES + CN + iDATA

 

PRECIZĂRI IMPORTANTE:

Absolvenții cărora li s-au solicitat fotografii pentru diplomă și nu le aduc cu 7 zile înainte de înmânarea programată a diplomelor li se vor putea elibera diplomele după data înmânării.

La înmânarea diplomei, absolvenții trebuie să se prezinte cu actul de identitate (carte de identitate sau pașaport valabile), în original.

Absolvenții care au parcurs integral și au promovat modulul psihopedagogic, vor primi și certificatul de absolvire a modulului psihopedagogic.

Persoanele care au împuternicire notarială, trebuie să o prezinte, împreună cu actul de identitate, în original. Aceasta va fi reținută de către universitate.

Recomandat este să aveți un pix asupra dumneavoastră.

În vederea optimizării procedurii, vă rugăm ca înainte de a vă prezenta pentru ridicarea diplomei să completați, online, “Chestionarul absolventului”. Acesta poate fi accesat la adresa: https://forms.office.com/r/Yvr2As0KNG

Timpul estimat de completare este de maxim 2 min.

Cei care nu pot participa la înmânarea diplomelor la datele stabilite, se pot programa după data de 04.06.2025, on-line, la adresa: http://actestudii.upt.ro/ 

Prin programul EURO 200, Ministerul Educației oferă un sprijin financiar pentru achiziționarea de calculatoare pentru studenții care au un venit brut pe membru de familie mai mic sau egal cu 500 de lei.

Depunerea cererilor și dosarelor cu actele doveditoare care să facă posibilă achiziționarea se face până în 16 mai 2025 la CCOC. Informații suplimentare sunt disponibile pe site-ul CCOC (Informații privind achiziționarea de calculatoare prin programul EURO 200 – 2025), unde se află și specificațiile tehnice referitoare la dispozitivele ce pot fi achiziționate și decontate ulterior.

Pentru detalii sau înscriere în program, persoana de contact este Cosmina Mance (Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. / 0256 404762). Dosarele se depun la sediul CCOC UPT, de pe Bulevardul Vasile Pârvan, nr. 2B, sala A001.

Ești student și vrei ca vara aceasta să faci un pas important în cariera ta?
Avem proiecte interesante și mentori dedicați, gata să te ghideze într-o experiență practică din care vei învăța, contribui și evolua. Tot ce trebuie să faci este să alegi ce ți se potrivește!

Aplică până pe 11 mai și alătură-te echipei noastre pentru o vară cu adevărat valoroasă!

Accesează lista completă a oportunităților disponibile și alege-ți rolul preferat!
https://bit.ly/summerpractice2025

 

Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale organizează împreună cu Casa de Cultură a Studenților Timișoara tabere studențești de vară, cu o durată de 5 nopți de cazare, care se desfășoară la mare și munte. Universitatea noastră a primit 103 locuri, distribuite pe facultăți în funcție de numărul de studenți. Facultatea ETcTI are alocate 13  locuri.

Beneficiază de locuri gratuite în taberele studențești, în perioada vacanței de vară, studenții care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  • Sunt înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență, la programul de studii universitare de licență, la programul de studii universitare de masterat și doctorat;

  • Sunt integraliști respectiv au promovat examenele la toate disciplinele de studiu din anul anterior de școlarizare și au promovat examenele la toate disciplinele în sesiunea de iarnă, în cazul studenților din anul I;

  • Sunt studenți în vârstă de până la 35 de ani în conformitate cu prevederile art.2, alin.2, lit.a) din Legea tinerilor nr.350/2006,cu modificările și completările ulterioare;

Perioada de desfășurare a taberelor studențești de vară: 14.07.2025 – 02.09.2025 și este structurată pe serii, astfel:

  • Seria I: 14.07 – 19.07.2025;

  • Seria II: 19.07 – 24.07.2025;

  • Seria III: 24.07 – 29.07.2025;

  • Seria IV: 29.07 – 03.08.2025;

  • Seria V: 03.08 – 08.08.2025;

  • Seria VI: 08.08 – 13.08.2025;

  • Seria VII: 13.08 – 18.08.2025;

  • Seria VIII: 18.08 – 23.08.2025;

  • Seria IX: 23.08 – 28.08.2025;

  • Seria X: 28.08 – 02.09.2025;

Înscrierea studenților în procesul de selecție se face în perioada 05.05.2025-02.06.2025 prin completarea formularului https://forms.gle/AaAARsFnrwC4XNij6, unde se vor încărca și cererea (Anexa 4) și documente doveditoare, dacă este cazul.

Mai multe detalii privind beneficiarii, seriile, număr de locuri pe facultate și calendarul se găsesc aici.

Metodologia privind organizarea taberelor studențești poate fi accesată aici.

Persoana de contact din partea CCOC, Oficiul pentru relația cu studenții – Student Office UPT, este Alexandru BRĂESCU, Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., 0787707911.

 

CCOC UPT și compania Flex organizează pentru voi evenimentul Coffee & Careers – Stagii@Flex, o oportunitate excelentă pentru a vă pregăti pentru primul interviu de angajare și pentru a descoperi beneficiile unei experiențe practice de calitate! 🚀

📅 Când? 8 mai

📍 Unde? Facultatea de Mecanică UPT, sala M104

💡 Veți primi sfaturi utile pentru interviuri și veți explora oportunitățile de dezvoltare profesională oferite de Flex.

Pentru participare la eveniment vă rugăm să vă înscrieți aici.

Cei interesați de practică/internship la Flex puteți trimite un CV menţionând aria de interes pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Vă așteptăm cu drag!

 

Burse performanță licență 

Burse performanță master

Burse sociale licență

Burse sociale master

Fondul de burse a fost împărțit astfel:

Burse sociale 30% - 887.347 lei

Din diferență, în funcție de numărul de studenți:

Burse studiu licență - 1.670.252 lei

Burse studiu master - 400.225 lei

  • 14 - 15 aprilie 2025 - sesizare inadvertente din partea studentilor, corectare erori privind notele;
  • studentii care nu au mai avut bursa pana acum sunt rugați sa iși incarce extrasul de cont in aplicatia student.upt.ro, pana cel tarziu 17.04.2025 ora 12
  • Bancile agreate de UPT sunt cele din adresa UPT 30743/20.11.2023. In cazul celorlalte banci se vor percepe comisioane.
  • Plata burselor se va face in perioada 29-30.04.2025
  • Conform Metodologiei de acordare a burselor,  bursele sociale acordate pe sem.I, an universitar 2024-2025, se mențin și pe sem.II, dacă la finele prezentării a 3-a din cadrul sem.I, studentul obține un număr de minim 15 credite transferabile . Lista cu studenții care nu au reusit sa cumuleze minim 15 credite astfel pierzand bursa sociala pe sem II.

    Depășindu-se procentul de 30% pe sem.II, din fondul total alocatnu se mai deschide o nouă sesiune de depunere a dosarelor pentru burse sociale.